EndemolShine Nederland heeft in samenwerking met de Efteling een nieuwe online serie ontwikkeld. ‘Efteling Game Night’ is een spin-off van het meeste succesvolle gaming platform van Nederland ‘Legends of Gaming’ met ruim 462K abonnees. Afgelopen zaterdag 23 maart is het gametoernooi van start gegaan op Efteling Junior kanaal met een trending positie op YouTube. Vanavond om 19.00 uur is de tweede aflevering te zien op het Legends of Gaming YouTube kanaal. Gedurende zes weken nemen vier gaming influencers het tegen elkaar op het in attractiepark én in online games. In de grote finale op zaterdag 27 april strijden zij in een levensgrote versie van het Efteling Monopoly spel om de Game Night trofee.

Levensechte spellen en partygames
De gamers Milan Knol , Dionne Slagter (OnneDi), Link (xLinkTijger) en Joost (JoostSpeeltSpellen) spelen zes weken lang verschillende real life challenges, gezelschapsspellen en partygames (PC) om zoveel mogelijk attracties en straten van het Efteling Monopoly spel te verzamelen. De gamers komen na sluitingstijd in de Efteling-attractie Symbolica samen voor de grote finale waar zij een levensgrote versie van het bordspel spelen. Zo is er een echte gevangenis en spelen Efteling-bewoners een rol. De finale wordt gespeeld onder toeziend oog van Koning Pardulfus en de winnaar gaat naar huis met de ‘Efteling Game Night’ trofee.
In verschillende Efteling-attracties spelen de vier gamers een levensgroot potje Zeeslag in De Vliegende Hollander, een XXL memory spel waarbij ze twaalf Efteling-bewoners moeten onthouden die in een rijdende kar in de houten achtbaan Joris en de Draak zitten, racen ze met een vliegend tapijt door het park en spelen ze een levensgrote versie van Scrabble, waarbij ze vanuit een achtbaan lettercombinaties moeten spotten. Naast al deze real life challenges spelen de gamers tevens populaire partygames zoals ‘Super Mario Party’ en gaan ze twee keer de strijd aan in ‘Spelletjesavond’-afleveringen waarin gezelschapsspellen gespeeld worden.

Nanneke Schilders, Marketeer bij de Efteling: “De eerste serie Legends of Gaming in de Efteling bleek een succes met ruim 2,6 miljoen organische views en een stijging van abonnees op het Efteling Junior kanaal. We kijken erg uit naar deze nieuwe serie, waarin de Efteling weer decor is voor creatieve en spraakmakende challenges.”
Frank de Wit, Gedelegeerd Producent EndemolShine Nederland vervolgt: “Online content maken voor een magisch merk als de Efteling is een feestje. De bijzondere samenwerking van vorig jaar, onze allereerste LOG-special ‘Masters of Minecraft’, smaakte naar meer en resulteerde in ‘Efteling Game Night’. Een spin-off serie waarin we ons meest succesvolle format ‘Spelletjesavond’ naar een hoger niveau konden tillen”.
Over ‘Legends of Gaming presents: Efteling Game Night’
‘Legends of Gaming presents Efteling Game Night’ wordt geproduceerd door EndemolShine Nederland. De serie duurt zes weken en de afleveringen gaan wekelijks om 19.00 uur live op YouTube. Elke zaterdag is een real life challenge te zien op het Efteling Junior YouTube kanaal en op het ‘Legends of Gaming’ YouTube kanaal zien de kijkers elke woensdag een game aflevering. In de week voorafgaand aan de finale gaan er twee ‘Spelletjesavond’ specials live.