Oxfam Novib, MommaLuv en Mama Cash
Oxfam Novib, MommaLuv en Mama Cash zitten in de top drie van Engage the Future. Op donderdag 12 juli wisten zij de vakjury – bestaande uit Lenneke van Ingen (Founder A Million Faces), Viola Welling (Co-Founder MAAK), Annic ten Duis (Founder Annic.com) en Liesbeth Staats (Presentatrice en journalist) – te overtuigen met hun eigen online campagne-idee gericht op women empowerment. Zij maken kans op de hoofdprijs: eigen campagne-idee volledig geproduceerd door de digitale unit van EndemolShine Nederland – EndemolShine Beyond.
De jury beoordeelde de deelnemende Nederlandse NGO’s onder andere op creativiteit, impact voor het beoogde doel en de doelgroep, en de duurzaamheid van hun campagne-idee. De passie en bevlogenheid die deze NGO’s voor hun doel hebben werd bijzonder duidelijk tijdens hun pitch en raakte de jury zeer. Met de feedback die de top drie van de jury heeft ontvangen, krijgen ze de kans om hun campagne-idee te optimaliseren. Op basis daarvan wordt de winnaar in augustus gekozen.
Aan de jurypitchdag is een intensief traject van vier weken voorafgegaan, waarin de totaal acht geselecteerde NGO’s diverse workshops hebben bijgewoond van gerenommeerde online marketing- en social media professionals zoals Omar Kbri (Co-Founder van ‘all-in-one-storymanagementbureau’ MAAK) en Arjen Lubach (schrijver, komiek en tv-presentator van satirische nieuwsprogramma ‘Zondag met Lubach’). Met deze kennis hebben zij, onder begeleiding van de digital experts van EndemolShine Nederland, een eigen campagne-idee en social media strategie ontwikkeld. En om dit zo goed mogelijk te kunnen presenteren aan de jury, kon een passende workshop pitchen natuurlijk niet ontbreken.
Stijn Ouwehand, digital expert bij EndemolShine Nederland en mentor van één van de NGO’s:
“Wat me opvalt is de enorme persoonlijke drive van de NGO om van hun missie een nog groter succes te maken. Samen hebben we gewerkt aan een ijzersterk inhoudelijk verhaal dat op een zo natuurlijk, relevant en effectief mogelijke manier wordt vertaald naar social media.Het is altijd leuk om met gepassioneerde mensen te werken. En om dan bij te dragen aan een boodschap, die de wereld daadwerkelijk beter maakt, geeft extra betekenis aan je werk. Engage the Future is wat dat betreft een inspirerend traject geweest waarin verhalen (NGO’s) en verhalenvertellers (EndemolShine Nederland) elkaar vinden.”
Fotocredits: Mandy Brander
Zie ook de eerdere berichten over Engage the Future:
● EndemolShine Nederland maakt deelnemende NGO’s Engage the Future bekend – 12 juni 2018
● EndemolShine Nederland helpt NGO’s met women empowerment – 30 mei 2018